Waarom falen 90% van de startups?


Wil jij tot de 10% behoren 

die wel succesvol is?

Werken met bezieling

Signalen om te herkennen:

  1. Veel passie zonder een goed uitgewerkt business plan
  2. De markt bekijken vanuit eigen perspectief en niet vanuit de klant
  3. Focus op geld verdienen en klantgerichtheid onderschatten
  4. Aandacht voor kwaliteit en klanten maar niet voor marketing/sales
  5. Geen 'feeling' houden met wat de concurrentie doet
  6. Gebrek aan (financiële) middelen
  7. Onvoldoende afstemming op waarden/visie en gebrek aan competenties
  8. Teveel zelf doen en geen hulp vragen
  9. Teveel aandacht voor bijzaken en het grote plaatje uit het oog verliezen

Gewenste resultaten:

  • Passie, visie, missie, ambitie en rolverdeling zijn helder 
  • Klant behoeften helder en relevante feedback verzamelen 
  • Balans tussen inkomsten en maatschappelijk relevant zijn
  • Voldoende omzet en financieel gezond
  • Eigen koers varen en weten hoe met concurrentie om te gaan
  • Voldoende support van investeerders en andere belanghebbenden
  • Medewerkers dragen bij aan missie/visie en ontwikkelen competenties
  • Samenwerkingspartners vinden en synergie creëren
  • Sturen op de 5 resultaatgebieden van succesvolle ondernemingen 

Zo maak je het verschil:

Passie-Missie-Visie

Balans in de cirkel van Succes!

De vijf belangrijkste resultaat gebieden:

1.  Persoonlijke voldoening - verbinding met passie én persoonlijke groei

2.  Betekenisvolle bijdrage - balans tevreden medewerkers én doelgroep

3.  Innovatie en veerkracht - competent team én samenwerkings partners

4.  Schaalbare groei - win-win relaties én tevreden belanghebbenden

5.  Financieel gezond - voldoende omzet én tevreden investeerders

Mindset is keuze

Is jouw Mindset flexibel genoeg?

De afgelopen jaren is uitgebreid onderzoek gedaan naar de Mindset van honderden succesvolle ondernemers. Waardoor duidelijk is welke kwaliteiten het verschil maken tussen falen en succes. Zo'n Mindset wordt bepaald door intenties, identiteit, waarden, overtuigingen, vaardigheden en stemming. 

De gewenste resultaten bepalen welke acties én welke Mindset nodig is. Via een test wordt helder welke competenties te ontwikkelen zijn door jezelf en/of jouw medewerkers. Natuurlijk kun je ook gericht werk uitbesteden aan strategische partners.

Generatieve samenwerking

Ontwikkel dé ondernemers Mindset.

Bij de bespreking van de test kijken we eerst naar de meta Mindset (visie, missie en motivatie). Daarna de macro Mindset (vaardigheden) en tot slot de micro Mindset (gedrag). 

Samen ontwikkelen we een route naar succes waarbij in ieder geval de competenties passend bij jouw situatie worden meegenomen. 

Enkele leiders van wie de kwaliteiten zijn gemodelleerd: Steve Jobs (Apple), Anita Roddick (Body Shop), Jeff Bazos (Amazon), Howard Shultz (Starbucks), Muhammad Yunus (Grameen bank - micro krediet) en Richard Branson (Virgin).

Naast de succesgewoonten van de Macro Mindset is er natuurlijk ook aandacht voor de dagelijkse acties die uiteindelijk voor de resultaten zorgen.

Micro Mindset

De micro Mindset - dagelijke acties:

1. Zelf motivator

2. Markt ontwikkelaar

3. Product of dienst ontwikkelaar

4. Team bouwer

5. Competentie bouwer

6. Verkrijger hulpbronnen

7. Ontwikkelaar partnerschap

8. Ontwikkelaar ondernemingsstructuur 

9. Verkrijger financiële middelen